Blog


Warning: Undefined variable $breadcrumbs in /data/5/0/505114c5-b1d8-4d14-828d-1582fdb596cd/ochrana-online.sk/web/web/www/wp-content/themes/financity/header/header-title.php on line 195

Platformy pre manažment súhlasov užívateľov a ich súlad s nariadením GDPR

Platformy na správu súhlasu (CMP) sú reklamnou technológiou, ktorá vznikla ako reakcia na nariadenie GDPR. Poskytujú nám efektívne nástroje pre zhromažďovanie súhlasov používateľov na spracovanie údajov. Vďaka nim vieme lepšie zacieliť reklamy a odovzdať tieto informácie reklamným partnerom. Tieto platformy prinášajú istú zodpovednosť a transparentnosť voči dodávateľskému reťazcu. Dodávateľ informácií si tak môže byť istejší, […]

GDPR sa dotkol aj newsletterov

Nariadenie Európskej únie o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov (GDPR) a o voľnom pohybe takýchto údajov sa dotklo aj newsletterov, čiže reklamných ponúk zasielaných zákazníkom cez e-mail. Kedy môžete kontaktovať zákazníkov bez ich súhlasu? Kontaktovať svojich zákazníkov bez súhlasu môžete len vtedy, keď si už u vás nakúpili. Sú to teda vaši aktuálni […]

Aké hrozby kybernetickej bezpečnosti nás obklopujú?

Kybernetická bezpečnosť je ochrana systémov pripojených na internet, vrátane hardvéru, softvéru a dát. Zabezpečenie bezpečnosti si však vyžaduje koordináciu v rámci celého systému. To zahŕňa kybernetickú bezpečnosť, ale aj fyzickú bezpečnosť. Cieľom je zabezpečiť ochranu pred neoprávneným prístupom do dátových centier a iných počítačových systémov. Kybernetická bezpečnosť zahŕňa prevádzkovú bezpečnosť, zabezpečenie siete, bezpečnosť aplikácií, obnovu […]

Ako zlepšiť ochranu dát vo vašej spoločnosti?

Podľa nezávislých štúdií amerických inštitúcií sa až 90% spoločností stalo v rokoch 2017-2018 obeťou kybernetického útoku. Prieskumy ďalej uvádzajú, že 40% z týchto útokov poškodilo dobré meno firmy a 25% spoločností prišlo o svojich zákazníkov. Môže za to fakt, že väčšina ľudí obviňuje spoločnosti z následkov hackerských útokov. Keď zákazníci platia za tovar alebo služby, […]

GDPR v boji proti kybernetickým zločinom

Pre každú organizáciu je nevyhnutné, aby mala dostupné technológie, ktoré slúžia na odvrátenie prípadných hrozieb informačnej bezpečnosti. Všetky bezpečnostné procesy by mali prebiehať hladko, efektívne a bezchybne. Okrem toho všetky musia byť v súlade s nariadením GDPR.   Sankcie nie sú len finančné Finančné pokuty za nedodržanie súladu s nariadením GDPR sa môžu vyšplhať do […]

Dodržiavanie GDPR vám uľahčí systém DMS

Osobné údaje sú v podniku roztrúsené naprieč celou jeho štruktúrou. Ide o údaje obsiahnuté v papierových, ale aj elektronických verziách dokumentov. Medzi nimi nájdeme životopisy uchádzačov o zamestnanie, pracovné zmluvy súčasných zamestnancov, korešpondenciu  či faktúry. Všetky tieto osobné údaje nariaďuje GDPR chrániť. Riešenie viacerých problémov Spolu s platnosťou GDPR pribudlo firmám a organizáciám hneď niekoľko […]

Obmedzený prístup aplikácií k vašim hovorom a správam

Google sa rozhodol pristúpiť k mazaniu aplikácií v obchode Play. Táto stopka sa týka aplikácií, ktoré žiadajú prístup k textovým správam a denníku hovorov bez oprávnených dôvodov. Dôvodom tohto rozhodnutia je, že gigant Google sa snaží chrániť osobné údaje používateľov Androidu. Plnenie lehôt Vývojári sú upozorňovaní na zmenu pravidiel už od minuloročnej jesene. Aplikácie sa […]

6 krokov k dodržaniu GDPR

Všeobecné nariadenie na ochranu osobných údajov, známe ako GDPR, stanovuje usmernenia pre zber a spracovanie osobných údajov. Cieľom GDPR je chrániť práva jednotlivcov a dohliadať na správu osobných údajov. Kto sa s ním musí popasovať? Nariadenie GDPR sa vás týka, ak sa vaša spoločnosť zaoberá údajmi občanov EÚ, pôsobí alebo sídli v EÚ, monitoruje správanie […]

Nepochopenie GDPR spôsobuje tieto porušenia zákona

Nariadenie GDPR prinieslo so sebou množstvo otázok pre všetkých, ktorí spracúvajú osobné údaje. Z nevedomosti alebo nepochopenia nových pravidiel na ochranu osobných údajov sa firmy dopúšťajú často chýb. Tú sú niektoré z nich: Vernostné zľavy Podľa GDPR musíte požiadať svojich zákazníkov o obnovenie súhlasu so spracovaním osobných údajov. V praxi to znamená, že podpísať súhlas […]

GDPR a freelanceri

Nariadenie GDPR je už pár mesiacov v platnosti a dotýka sa takmer každého, kto spracováva osobné údaje. Ako sa ale GDPR dotkne freelancerov, ktorí väčšinou nemajú žiadnych zamestnancov, pracujú len pre pár desiatok klientov a snažia sa administratívny chod svojho podnikania čo najviac zjednodušiť prostredníctvom jednoduchých nástrojov a aplikácií? Ako začať Na začiatok by si freelancer mal […]