Blog

GDPR a freelanceri

Nariadenie GDPR je už pár mesiacov v platnosti a dotýka sa takmer každého, kto spracováva osobné údaje. Ako sa ale GDPR dotkne freelancerov, ktorí väčšinou nemajú žiadnych zamestnancov, pracujú len pre pár desiatok klientov a snažia sa administratívny chod svojho podnikania čo najviac zjednodušiť prostredníctvom jednoduchých nástrojov a aplikácií? Ako začať Na začiatok by si freelancer mal […]

Triky, ktorými vás web zmanipuluje

Ak si chcete nastaviť solídnu ochranu súkromia, môžete sa v jednotlivých krokoch ľahko stratiť, pretože firmy sa nás snažia zámerne zmiasť. Ako nami manipuluje Google, Facebook alebo Windosws pri nastavovaní ochrany nášho súkromia? Veľké firmy boli na prechod ochrany súkromia v súlade s nariadením GDPR pripravené lepšie. Mnohé z nich majú právne oddelenie, ktoré malo […]

Čo o vás Google vie? Dobrý sluha, zlý pán

Spoločnosť Google je neslávne známa sledovaním informácií o svojich používateľoch. Aj napriek tomu je najväčším vyhľadávačom i najväčšou reklamnou platformou, hoci spoločnosť Facebook si toto prvenstvo chce uchmatnúť pre seba. Ochrana súkromia je stále horúcou témou, a preto spoločnosť Google poskytuje väčšiu transparentnosť v tom, prečo zhromažďuje údaje o nás. Používatelia si zároveň môžu prezerať […]

Zásady ochrany osobných údajov

Najpevnejšia európska legislatíva o ochrane údajov GDPR stanovuje, ako by sa osobné údaje mali zhromažďovať, spracovávať a používať v súlade s modernými zásadami a normami ochrany údajov. Zásady, na ktorých sa zakladá legislatíva, sa nemusia veľmi meniť, ale tretia generácia zákonov o osobných údajoch v Európe veľmi modernizovala svoje aplikácie. Prinášame vám zopár zásad ochrany osobných […]

Umelá inteligencia a osobné údaje

Big Data skrývajú obrovský potenciál pre rozvoj podnikania. Tam, kde s ich analýzou končia schopnosti bežného softvéru, nastupuje mnohokrát umelá inteligencia. Ak je to aj váš prípad, pozrite sa, aké zmeny vás čakajú po príchode GDPR. Čo má spoločné samo ovládateľné auto a program pre hodnotenie úverovej spoľahlivosti klientov banky? Umelú inteligenciu. Práve tá týmto […]

Čo je žiadosť o prístup k predmetu?

Všetci zhromažďujú údaje rôznymi spôsobmi. Spoločnosti majú teraz veľa informácií o jednotlivcoch, či ide o podrobné údaje alebo súhrnné informácie. To je cena, ktorú ľudia platia za prístup k bezplatným službám, ako sú Facebook, Google a Twitter. Ale ak ste niekedy boli zvedavý, aké informácie má spoločnosť o vás, môžete to zistiť prostredníctvom žiadosti o prístup […]

Úbytok reklamných e-mailov s GDPR

Určite aj Vás otravujú plné e-mailové schránky reklamných ponúk. Počet e-mailových správ s reklamnými oznámeniami podstatne klesol. Na svedomí to má nariadenie o ochrane osobných údajov, známej pod skratkou GDPR, ktoré je účinné od 25. mája 2018. Odborníci v súvislosti s GDPR pozorujú pokles odoslaných obchodných oznámení až o desiatky percent. Pozitívom podľa nich je, […]

Ochrana osobných údajov na Facebooku

Veľké spoločnosti, medzi ktoré nepochybne patrí aj Facebook, masívne pozorujú akékoľvek správanie užívateľov na internete. Vedia, ktoré stránky navštevujete, vie určiť vaše pohlavie, vedia váš vek, vedia, čo vás zaujíma. A Európska Únia sa teraz snaží súkromie užívateľov viac ochrániť. S príchodom GDPR si užívatelia tejto sociálnej siete môžu svoje osobné údaje bezpečnejšie chrániť. Čo GDPR […]

Potrebuje váš e-shop súhlas so spracovaním osobných údajov?

S novým nariadením GDPR prišli aj nové povinnosti pre prevádzkovateľov e-shopov. Je dôležité, aby prevádzkovateľ e-shopu premietol GDPR do všetkých činností, v ktorých vykonáva spracovanie osobných údajov. Ak prevádzkovateľ e-shopu spracováva osobné údaje pre účely uzatvorenia a plnenia kúpnej zmluvy, teda k uskutočneniu nákupu zákazníka cez internet, nie je nutné obstarávať súhlas so spracovaním osobných údajov. […]