Blog

Aké hrozby kybernetickej bezpečnosti nás obklopujú?

Kybernetická bezpečnosť je ochrana systémov pripojených na internet, vrátane hardvéru, softvéru a dát. Zabezpečenie bezpečnosti si však vyžaduje koordináciu v rámci celého systému. To zahŕňa kybernetickú bezpečnosť, ale aj fyzickú bezpečnosť. Cieľom je zabezpečiť ochranu pred neoprávneným prístupom do dátových centier a iných počítačových systémov. Kybernetická bezpečnosť zahŕňa prevádzkovú bezpečnosť, zabezpečenie siete, bezpečnosť aplikácií, obnovu […]

Ako zlepšiť ochranu dát vo vašej spoločnosti?

Podľa nezávislých štúdií amerických inštitúcií sa až 90% spoločností stalo v rokoch 2017-2018 obeťou kybernetického útoku. Prieskumy ďalej uvádzajú, že 40% z týchto útokov poškodilo dobré meno firmy a 25% spoločností prišlo o svojich zákazníkov. Môže za to fakt, že väčšina ľudí obviňuje spoločnosti z následkov hackerských útokov. Keď zákazníci platia za tovar alebo služby, […]

GDPR v boji proti kybernetickým zločinom

Pre každú organizáciu je nevyhnutné, aby mala dostupné technológie, ktoré slúžia na odvrátenie prípadných hrozieb informačnej bezpečnosti. Všetky bezpečnostné procesy by mali prebiehať hladko, efektívne a bezchybne. Okrem toho všetky musia byť v súlade s nariadením GDPR.   Sankcie nie sú len finančné Finančné pokuty za nedodržanie súladu s nariadením GDPR sa môžu vyšplhať do […]

Dodržiavanie GDPR vám uľahčí systém DMS

Osobné údaje sú v podniku roztrúsené naprieč celou jeho štruktúrou. Ide o údaje obsiahnuté v papierových, ale aj elektronických verziách dokumentov. Medzi nimi nájdeme životopisy uchádzačov o zamestnanie, pracovné zmluvy súčasných zamestnancov, korešpondenciu  či faktúry. Všetky tieto osobné údaje nariaďuje GDPR chrániť. Riešenie viacerých problémov Spolu s platnosťou GDPR pribudlo firmám a organizáciám hneď niekoľko […]

Obmedzený prístup aplikácií k vašim hovorom a správam

Google sa rozhodol pristúpiť k mazaniu aplikácií v obchode Play. Táto stopka sa týka aplikácií, ktoré žiadajú prístup k textovým správam a denníku hovorov bez oprávnených dôvodov. Dôvodom tohto rozhodnutia je, že gigant Google sa snaží chrániť osobné údaje používateľov Androidu. Plnenie lehôt Vývojári sú upozorňovaní na zmenu pravidiel už od minuloročnej jesene. Aplikácie sa […]

6 krokov k dodržaniu GDPR

Všeobecné nariadenie na ochranu osobných údajov, známe ako GDPR, stanovuje usmernenia pre zber a spracovanie osobných údajov. Cieľom GDPR je chrániť práva jednotlivcov a dohliadať na správu osobných údajov. Kto sa s ním musí popasovať? Nariadenie GDPR sa vás týka, ak sa vaša spoločnosť zaoberá údajmi občanov EÚ, pôsobí alebo sídli v EÚ, monitoruje správanie […]

Nepochopenie GDPR spôsobuje tieto porušenia zákona

Nariadenie GDPR prinieslo so sebou množstvo otázok pre všetkých, ktorí spracúvajú osobné údaje. Z nevedomosti alebo nepochopenia nových pravidiel na ochranu osobných údajov sa firmy dopúšťajú často chýb. Tú sú niektoré z nich: Vernostné zľavy Podľa GDPR musíte požiadať svojich zákazníkov o obnovenie súhlasu so spracovaním osobných údajov. V praxi to znamená, že podpísať súhlas […]

GDPR a freelanceri

Nariadenie GDPR je už pár mesiacov v platnosti a dotýka sa takmer každého, kto spracováva osobné údaje. Ako sa ale GDPR dotkne freelancerov, ktorí väčšinou nemajú žiadnych zamestnancov, pracujú len pre pár desiatok klientov a snažia sa administratívny chod svojho podnikania čo najviac zjednodušiť prostredníctvom jednoduchých nástrojov a aplikácií? Ako začať Na začiatok by si freelancer mal […]

Triky, ktorými vás web zmanipuluje

Ak si chcete nastaviť solídnu ochranu súkromia, môžete sa v jednotlivých krokoch ľahko stratiť, pretože firmy sa nás snažia zámerne zmiasť. Ako nami manipuluje Google, Facebook alebo Windosws pri nastavovaní ochrany nášho súkromia? Veľké firmy boli na prechod ochrany súkromia v súlade s nariadením GDPR pripravené lepšie. Mnohé z nich majú právne oddelenie, ktoré malo […]

Čo o vás Google vie? Dobrý sluha, zlý pán

Spoločnosť Google je neslávne známa sledovaním informácií o svojich používateľoch. Aj napriek tomu je najväčším vyhľadávačom i najväčšou reklamnou platformou, hoci spoločnosť Facebook si toto prvenstvo chce uchmatnúť pre seba. Ochrana súkromia je stále horúcou témou, a preto spoločnosť Google poskytuje väčšiu transparentnosť v tom, prečo zhromažďuje údaje o nás. Používatelia si zároveň môžu prezerať […]