Vysoká pokuta vo výške 18 miliónov eur
Úrad pre ochranu osobných údajov v Rakúsku dal pokutu pošte vo výške 18 miliónov eur za sledovanie politických preferencií vlastných zákazníkov. Tieto informácie následne predávala politickým stranám, ktoré kandidovali vo voľbách. Niektorí aktivisti prirovnávajú tento škandál s Facebookom, ktorý zdieľal dáta svojich používateľov.
Zdieľala informácie 3 miliónov zákazníkov?
Má ísť o zdieľanie pohlavia, veku, mena a adresy zákazníkov. Taktiež mali spracovávať informácie o politických preferenciách. Tieto údaje by pomohli lepšie cieliť politickú reklamu. Pošta sa chce voči tomuto prípadu odvolať.
Rakúska pošta sa bráni
Vyhlásila, že tieto informácie sa neviažu k určitým zákazníkom. Je možné určiť len preferencie cieľových skupín na základe týchto údajov. Taktiež prehlásila, že informácie neumožňujú určiť politické názory zákazníkov pošty. Rakúsku poštu väčšinovo vlastní štát a oznámila reorganizáciu databáz, kde sú uvedené politické preferencie.
Zisk 200 miliónov eur za databázy
Databázu zahŕňa približne jedna tretina obyvateľov Rakúska. Pošta obchoduje s týmito databázami a tvorí zisk približne 200 miliónov eur. V prípade dát s politickým zameraním tvrdí, že vznikli na základe volebných štatistík v geografických oblastiach a prieskumov verejnej mienky. Pošta sa domnieva, že na základe týchto dát nemožno zistiť volebné správanie.